Popis
Ventilátor chladiče se saharou pro vozy Citroen, DS, PEUGEOT, Opel, Fiat a TOYOTA
Ventilátor Sahara Citroën Peugeot s produktovými kódy 9806313580 a 9836638080 je elektrický ventilátor chladiče se saharou určený pro moderní vozy skupiny PSA a jejich kooperační modely. Díky kompletnímu provedení s rámem a elektromotorem je vhodný jako náhrada za poškozený originální díl, kdy ventilátor ztrácí výkon, hlučně běží nebo se vůbec nespíná a motor se přehřívá.
Výrobce: PSA / Citroën / Peugeot
Model:
– Citroën Berlingo III
– Citroën C4 II
– Citroën C4 Picasso II
– Citroën Jumpy II
– Peugeot 308 T9
– Peugeot Expert II
– Peugeot Rifter
Kódy produktů:
– 9806313580
– 9836638080
Další čísla:
– může být uváděno také pod interními nebo zkrácenými čísly výrobce, případně náhradními OEM/OES kódy dle konkrétního výrobce ventilátoru
Tento ventilátor chladiče se saharou zajišťuje aktivní chlazení motoru a často i podporu chlazení klimatizačního okruhu. Správně fungující ventilátor pomáhá držet provozní teplotu motoru v optimálním rozsahu, brání přehřívání v kolonách a při jízdě nízkou rychlostí a přispívá k delší životnosti motoru, těsnění a chladicí kapaliny. U vozů s klimatizací má zásadní vliv i na správný tlak v systému a tím na účinnost chlazení v kabině.
Použité originální díly PSA jsou pro mnoho automechaniků první volbou díky přesnému uchycení, kompatibilitě s původní elektroinstalací a správné charakteristice otáček. Díky použití originálních uchycení nedochází k pnutí v plastových částech přední masky a chladičů, což snižuje riziko pozdějších netěsností nebo vibrací.
Technické informace:
– typ: elektrický ventilátor chladiče se saharou (rámem)
– určení: motory vozů Citroën / Peugeot a příbuzných modelů DS, Opel, Fiat, Toyota dle platformy PSA
– funkce: chlazení motoru a pomocné chlazení klimatizačního systému
– montážní pozice: před chladičem / u chladičového panelu dle konkrétního modelu
– napájení: 12 V (osobní a lehká užitková vozidla)
– provedení: kompletní jednotka – rám sahary s elektromotorem a oběžným kolem ventilátoru
– ovládání: přes řídicí jednotku motoru nebo relé podle typu vozidla
Doporučení k montáži:
– před demontáží starého dílu odpojte akumulátor a vyčkejte na vychladnutí motoru i chladicí soustavy
– zkontrolujte stav chladiče, kondenzátoru klimatizace a plastového rámu – deformace nebo praskliny mohou bránit správnému dosednutí sahary
– při výměně pečlivě zkontrolujte a očistěte elektrické konektory; zoxidované kontakty mohou způsobovat přerušované spínání ventilátoru
– dbejte na správné vedení kabeláže podle originálních úchytů, aby nedošlo k prodření svazku o ostré hrany nebo rotující části
– po montáži proveďte zkušební běh: nechte motor zahřát na provozní teplotu a ověřte spuštění ventilátoru i jeho případné další rychlosti, pokud je systém víceotáčkový
– u vozidel s klimatizací ověřte i spuštění ventilátoru při zapnutí klimatizace, sledujte, zda nedochází k neobvyklému hluku nebo vibracím
– při montáži nepoužívejte nadměrnou sílu na plastové části sahary a předního čela, aby nedošlo k jejich popraskání a následným vůlím
Správná montáž a použití kvalitního ventilátoru se saharou je zásadní pro spolehlivé chlazení motoru, omezení rizika přehřátí a pro bezproblémový provoz klimatizace, zejména u zatížených pracovních vozů, které často jezdí po městě, v kolonách nebo s vysokým zatížením.







