Popis
Škrtící klapka, hrdlo škrtící klapky motorů 1.4 16V a 1.6 16V pro vozy CITROEN PEUGEOT
Originální škrticí klapka sání vzduchu pro motory PSA 1.4 16V a 1.6 16V (TU3JP4 KFU / TU5JP4 NFU). Jedná se o použitý, plně funkční díl z demontáže, ideální jako přímá náhrada za vadnou klapku u vozů Citroën a Peugeot. Díly s tímto OEM číslem jsou u výrobce již NFP (No Further Production), proto je kvalitní použitý kus často nejrychlejší a cenově nejvýhodnější řešení.
Klíčové údaje
– OEM/PSA čísla: 9647925480, 1635.W2 (1635W2), NFP
– Typ: mechanicky ovládaná škrticí klapka (lanko plynu) s integrovaným snímačem polohy klapky (TPS) a regulací volnoběhu
– Použití: benzínové motory 1.4 16V / 1.6 16V (řada TU – KFU, NFU)
– Stav: použitý originální díl, otestovaný z provozu
– Balení obsahuje: kompletní těleso škrticí klapky s integrovanými čidly; těsnění a montážní šrouby obvykle nejsou součástí
Kompatibilita vozů PSA (orientačně – vždy ověřte dle VIN a OEM čísla)
– Citroën: Berlingo 1.6 16V, C2 1.4/1.6 16V, C3 1.4/1.6 16V, C3 Pluriel 1.4/1.6 16V, C4 1.4/1.6 16V (vybrané ročníky)
– Peugeot: 206 1.4/1.6 16V, 307 1.6 16V, Partner 1.6 16V
Poznámka: Různé verze mohou mít rozdílné konektory či uchycení. Pro jistotu porovnejte číslo dílu 9647925480 / 1635.W2 a tvar/počet pinů s vaší původní klapkou.
Typické příznaky vadné škrticí klapky
– Kolísání nebo příliš vysoký/nízký volnoběh, zhasínání motoru
– Trhané přidávání plynu, špatná reakce na plyn
– Chybové kódy ECU (např. P0120–P0123 – TPS, P0505 – regulace volnoběhu)
– Zvýšená spotřeba, nepravidelný chod za studena
Montážní a servisní tipy
– Před montáží zkontrolujte těsnící plochy; doporučujeme nové těsnění tělesa klapky.
– Po instalaci vyčistěte sání a hadice od karbonu/olejových par, aby se nevrátil problém.
– Proveďte adaptaci klapky/volnoběhu a vymažte chyby – ideálně diagnostikou (Lexia/PP2000/DiagBox). U některých řídicích jednotek pomůže i základní učení volnoběhu po odpojení baterie (dle postupu výrobce).
– Zkontrolujte správné napnutí a chod plynového lanka (u mechanické verze).
Proč zvolit tento díl
– Originální geometrie a charakteristika pro motory PSA TU 16V – bez dodatečných úprav
– Rychlé řešení u dílu, který je v PSA veden jako NFP
– Úspora oproti novému dílu, zachování OEM kvality
Vyhledávání a SEO klíčová slova
škrtící klapka Citroën Peugeot, těleso škrticí klapky, throttle body PSA, 9647925480, 1635.W2, 1.4 16V, 1.6 16V, TU3JP4 KFU, TU5JP4 NFU, Citroën C2 C3 C4 Berlingo, Peugeot 206 307 Partner
Důležité
– Jedná se o použitý díl; drobné kosmetické opotřebení nemá vliv na funkci.
– Kompatibilitu vždy potvrďte podle OEM čísla a VIN. V případě dotazů poradíme s ověřením.







